Ångerrätt

Reklamation och retur
Återköp


Retur
1. Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan till oss så har du full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i orginalförpackningen. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Capallo Ridsport förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Om varan inte är i nyskick har Capallo Ridsport rätten att dra av en kostnad för begagnatvara, 10-50%. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder eller specialbeställda varor. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Kontakta oss för att få en ångerblankett. Där kan du meddela oss vad som gör dig missnöjd med varan och om du vill ha en ersättningsvara eller ej.

2. Skicka tillbaka varan och ångerblanketten till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade i påse eller kartong. När du returnerar varan, lägg varan samt originalkartongen/förpackningen i ett paket eller en påse. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på originalförpackningen då den blir förstörd och vi kommer inte att kunna återbetala fullt belopp för varan. Capallo Ridsport förbehåller sig rätten att göra ett avdrag på 50:- för smutsigt eller skadat produktemballage. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.

Varan returneras till:
Capallo Ridsport AB
Gamla Höglandavägen 20
434 95 Kungsbacka

3. När vi mottagit och godkänt returen får du en återbetalning via Walley. Återbetalning sker normalt 1- 2 veckor efter det att vi har mottagit varan. Frakten återbetalas ej.

4. Vid retur står du för transportrisken. Vid högre summor rekommenderar vi dig att skicka returen via PostNord. Om det rör sig om en retur på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, återbetalar vi dig returfrakten och varans belopp om inte varan finns kvar i lager. I övrigt ersätter vi dig med en ny. OBS! Vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden.

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).


Reklamation
Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig har du rätt att göra en reklamation. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. 2 månader anses som skäligt. 1. Börja med att kontakta oss på 0721-608550 eller skicka e-post till info@capallo.se så snart du upptäckt felet. Bifoga en bild på reklamationen. En bild underlättar bedömningen och kan påskynda processen.

2. Efter du talat med oss skickar vi dig en ångerblankett. Det är viktigt med en tydlig beskrivning om vad reklamationen avser.

3. Skicka den felaktiga varan och ångerblanketten till oss. Bifoga ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för denna om vi godkänner reklamationen. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka varan till adress:
Capallo Ridsport AB
Gamla Höglandavägen 20
434 95 Kungsbacka

4. I samråd med leverantör tar vi ett beslut om vi ska ersätta varan eller laga felet, i första hand repareras varan. När vi tagit emot varan och godkänt reklamationen så åtgärdar vi felet om möjligt. Annars skickar vi dig en ny vara, förutsatt att den finns i lager. Skulle inget av ovanstående två alternativ vara möjligt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan.